every night is another story

2011-03-13 @ 21:25:01
Hej på er! Har bara varit hemma och degat i myskläder och pluggat hela dagen. Nu lite tidigare ikväll gjorde min syster glass åt oss. Ska äta den strax samtidigt som vi kollar på solsidan. Perfekt slut på söndagen! Tänkte lägga upp receptet på glassen:

CHOKLADGLASS:

3 dl mjölk
1 dl vispgrädde
1/2 dl brunt farinsocker
1/2 dl strösocker
4 äggulor
100 g mörk choklad
+ 75 g vit choklad & 75 g mörkchoklad

Vispa äggulor och allt socker vitt och pösigt. Värm grädde och mjölk i en kastrull (får inte koka!!). Vispa ner äggsmeten och tillsätt 100 g mörk choklad. Vispa tills chokladen smält och smeten har börjat koka (får inte koka här heller!). Häll upp smeten i en bunke och kyl i kallt vattenbad. Kör smeten i glassmaskin till lagom konsistens. Hacka resten av chokladen och rör ner. Färdigt!

Chokladglass


Tack och hej, ha en trevlig söndag! /k


Kommentarer
Jag måste bara säga, att om du ska kommentera anonymt, eller något i stil med "Jag bryr mig inte" så behöver du inte kommentera alls. Men andra kommentarer älskas. :) Puss!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback