Hissar/dissar lista!

2010-05-13 @ 20:51:09
äntligen kommer den! Det blev en låååång sista diss, men jag är helt enkelt pisstoff på sånt!


♥ FÄRG-GLADA NAGELLACK
Jag tycker att det är så himla snyggt nu på våren och sommaren! Det kan vara allt från ljusgrönt till hallonrött, eller varför inte millitärgrönt?
.
VOE
Älskar hennes blogg! + Att hon har jättebra klädstil! Lite svårt att fatta allt hon skriver, eftersom hon kommer från norge ;)
.
MIN SYMASKIN
Haha, ja den är bara så himla bäst! Den klarar allt! Tycker att alla borde ha en symaskin hemma, om man behöver sy upp något plagg eller något liknande. Det är faktist lättare än vad det ser ut!






† FREE-PORT
Jag tycker att det var jättedåligt där! Jag har aldrig varit där innan så det kan ju ändra sig... Det ända som var bra var smink och skönhetsgrejs affärerna. Men om jag ändå ska hela vägen ut till kungsbacka så åker jag hellre till kungsmässan faktiskt.
.
† DET SVENSKA VÄDRET
Usch, kan det inte bara bli sommar snart?!
.
KISSIE & PAOW
Blää vilka tråkiga bloggar! Speciellt Paows. Hon har blivit så falsk. Det skulle faktist varit bättre om hon blev fjortis igen. Och Kissie. Jag har tröttnat på henne. Hennes överdrivna redigering, ändrade priser, ständigt skrytande... Man blir liksom inte överraskad längre. Hon måste ändra sig lite nu. Kanske visa den äkta Alexandra? (Om den nu är så mycket mer äkta...)
.
KOMPLEX
Varför har vi en gång skaffat oss skönhetsideal? Jag är inte helt nöjd med mitt utseende, och det finns fler som inte är det. Men några av mina vänner är värre. Jag tycker det känns så tråkigt. Allt skulle vara mycket lättare om det inte fanns några krav/ideal på hur man skulle se ut. Jag säger inte att alla ska sluta klaga på sig själva, för det kommer inte att gå och jag vet att jag själv inte skulle kunna släppa det jag tycker om mitt utseende. Men vad tjänar vi egentligen på det? Ingen mår bra av att banta ner sig till size 0. Och att man hela tiden jämför sig med andra. Man kan ju skylla på eva, eftersom att hon åt av nån frukt i nån trädgård som gjorde att vi blev generade. Men jag är ju inte särskilt religiös så det tänker jag inte göra…
Men jag tänker skylla på några andra, och det är oss själva. För oss tjejer gäller det killarna. Man får höra kommentarer utdelas till olika tjejer i skolan och på andra platser, som tillexempel "fan vad feta lår du har!", "har du inte lyckats dölja finnarna idag?", "ska inte du börja banta?" osv. Jag blir så trött på det! Om de nu tycker så kan de väl åtmistånde hålla det inom sig?! De triggar varandra och kanske tillochmed "tävlar" om vem som kan få den snyggaste tjejen. Om man istället skulle gå på insidan tror jag att det skulle finnas fler par i världen, och de skulle hålla längre. Men vi tjejer påverkar nog ännu mer. Om nån börjar, ja då är det kört. Om den första vill vara pinnsmal, då måste alla andra vara det också, för man måste ju vara som alla andra. Det finns jävligt mycket att säga om detta, och jag orkar inte skriva mer nu. Men snälla, sluta döm efter utsidan!

Kommentarer
Jag måste bara säga, att om du ska kommentera anonymt, eller något i stil med "Jag bryr mig inte" så behöver du inte kommentera alls. Men andra kommentarer älskas. :) Puss!

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback